Op 10 juni werd het jubileumfeest gehouden ter ere van het 45 jarig bestaan van de vereniging, dit vond plaats op het land van de familie Colenbrander te Silvolde. Deze dag stond in het teken van een gezellige, gemoedelijke en feestelijke happening voor onze leden en genodigden.

De dag ging van start met de mogelijkheid om drie melkveebedrijven in de “Kroezenhoek” te bezoeken. De bedrijven die hier aan deelnamen waren;

• Hans en Marga Kroezen (Melkveebedrijf De Grote Kroeze VOF)
  • Dennis en Mirjam ten Have (Melkveebedrijf de Biezenpol)
  • Henry en Anja Steverink (Melkveebedrijf Steverink- Raben)

Samen met andere exposanten had een ieder de moeite genomen om hun bedrijf te presenteren. Het was fraai om te zien hoe ieder bedrijf hier zijn eigen invulling aan gegeven had.
In de middag was het voor de aanwezigen mogelijk om deel te nemen aan de veebeoordelingswedstrijd. Vooraf deed jurylid Adrion van Beek, een toelichting bij een van de dieren. Vervolgens werd van de aanwezigen gevraagd om op papier deel te nemen aan deze wedstrijd.
Op basis van het minste aantal strafpunten kwam onderstaande uitslag tot stand.

• 1e plaats: Jeroen Stegeman, Ruurlo
  • 2e plaats: Alie Busweiler, Nunspeet
  • 3e plaats: Henk Veltkamp, Borculo

Ondertussen was de BBQ gereed en konden we genieten van een keurig verzorgt hapje en drankje. We kijken met elkaar terug op een geslaagde dag!